Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Peking, China van Steffi Marlies Lisette Chantal - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Peking, China van Steffi Marlies Lisette Chantal - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit

Door: Chantal en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Steffi Marlies Lisette Chantal

02 Juli 2014 | China, Peking

Het heeft even geduurd, maar hier is dan eindelijk ons eerste verslag. Dit schrijven wij vanuit de computer van het hostel in Beijing, aangezien deze site door de censuur in China geblokkeerd wordt op onze mobieltjes (uiteindelijk bleek hij het op de computer ook niet te doen). Gelukkig heeft iemand een link ontdekt, waardoor je deze censuur kan vermijden en wel Facebook e.d. kan openen. Jammer genoeg is deze link niet toepasbaar op de IPhone). Hierbij moet je niet denken dat dit half uurtje op de computer duur is. Hier betaal je voor 15 min op de computer 1 RMB (dit is ongeveer 15 eurocent).

Zaterdagavond zijn we aangekomen op het vliegveld in Beijing na een super luxe vliegreis met Emirates. Met een keuze uit 400 films, allerlei gratis drankjes en opfrisdoekjes hoeven wij niet te klagen over deze vlucht! Op deze eerste avond hebben wij al gelijk het ECHTE Chinees gegeten (niet zoals wij het in Nederland kennen ;)). Hierbij was een soort vlees lichtelijk taai, en je weet wat ze over taai vlees hier zeggen (woef woef). Daarbij zijn we ervan overtuigd dat we over een maand fatsoenlijk met stokjes kunnen eten!

Vandaag (22 juni) hebben we allen onze tour voorbereid. Hierbij hebben we veel gelopen, maar ook hele mooie gebieden mogen zien! Morgen zullen de eerste tours van start gaan!

Met het tijdsverschil hebben wij eigenlijk geen enkele moeite mee gehad, ook al is het in China zes uur later. Dit zal voor de terugreis nog wel een tegenvallertje worden.

Enkele leuke feitjes over China:
- In Beijing alleen al wonen al 20 miljoen mensen, meer dan in heel Nederland dus!
- Baby's hier dragen geen luier, maar hebben gewoon een gat aan heel de onderkant.
- Als het warm is, vinden mannen het fijn om hun shirt omhoog te doen, zodat je hun buik ziet (niet erg aantrekkelijk!).

Dit was het dan voor nu! We zullen snel (binnen tien minuten) weer een nieuwe update plaatsen!

• 02 Juli 2014 - 16:14

Corry:

Leuk om te lezen , ik kijk uit naar nieuwe verhalen. Veel plezier groetjes van ons.

• 02 Juli 2014 - 21:43

Gerard & Ellie Schillemans:

leuk om te lezen ,
    wij wensen jullie nog veel plezier
    groetjes van ons.